notfall

U kunt ons te allen tijde bereiken onder

Tel. +49 5922 74-0
Fax +49 5922 74-743172

info@fk-bentheim.de

Overige contactgegevens
Patiëntenopname/bezettingsmanagement

DE NL Contact

Topprestaties voor alle patiënten

De Fachklinik Bad Bentheim heeft al het vierde kwaliteitscertificaat ontvangen en behoort hiermee tot de toonaangevende revalidatieklinieken in Duitsland. Al sinds 1999 werken wij intensief aan de evaluatie van een permanent kwaliteitsmanagementsysteem en voeren wij onder andere zelfbeoordelingen in overeenstemming met de European Foundation for Quality Management (EFQM) uit.

In september 2007 hebben wij voor de eerste keer een externe certificering ondergaan met een succesvol resultaat. Het KM-systeem is tijdens een drie dagen durende externe audit, uitgevoerd door externe evaluatoren van LGA InterCert volgens de kwaliteitseisen van DIN EN ISO 9001:2015, de specifiek op de revalidatiesector betrekkingen van de kwaliteitseisen van de IQMP-Reha en de de criteria van MAAS-BGW Berufsgenossenschaft für Gesundheitsdienst und Wohlfahrtspflege, uitgebreid getoetst. Met de behaalde driedubbele certificatie heeft de Fachklinik een zeer ambitieus doel bereikt. Het hoge mate van engagement van de medewerkers vormde hierin een essentiële factor. 

Jaarlijks worden de kwaliteitsstandaards in het kader van audits gecontroleerd door interne en externe auditoren en verder verbeterd. Nieuwe certificaten worden in een cyclus van drie jaar verleend.

Het KM-systeem heeft in de Fachklinik samen met een verbeterde communicatie en transparantie geleid tot een soepel verloop van de vele sterk uiteenlopende processen. Zelfs in tijden dat materiële en personele capaciteiten steeds beperkter worden, is dankzij een grotere efficiëntie een hoge mate van patiëntveiligheid gewaarborgd. Bovendien zorgt het KM-systeem ervoor dat de werkprocessen voor het personeel transparant en begrijpelijk zijn geworden. Naast de voordelen van tijdsbesparing is het nu gemakkelijker de resultaten te toetsen en kan in het geval van fouten sneller worden bijgestuurd. Sinds het KM-systeem is ingevoerd vinden wij het belangrijk geen theoretisch bouwwerk te ontwerpen, maar een systeem te ontwikkelen dat vooral praktisch zinvol is en voor alle medewerkers zijn waarde steeds weer bewijst.